Duży Volt Polish Double IPA – Browar Brodacz

Duży Volt najbardziej kontrowersyjne piwo w Polsce od browaru Brodacz.

Browar Brodacz a dokładnie Tomasz Brzostowski w ramach promocji swojego browaru, postawił na współpracę ze znanymi „youtuberami”. Pierwszą tego typu kooperacją było piwo Masochista w stylu American IPA. Dzisiaj prezentujemy kolejny trunek, Duży Volt Polish Double IPA. Dostaniemy Imperialną IPA nachmieloną tylko polskimi odmianami chmielu. Premiera piwa odbędzie się 7 kwietnia na Warszawskim Festiwalu Piwa. Okazuje się jednak, że pojawienie się na etykiecie Wiesława Wszywki i wykorzystanie jego wizerunku do promocji trunku spotkało się z dużym oburzeniem i dezaprobatą ze strony piwnych blogerów.

Wiesław Wszywka to 60 letni rencista, który zasłynął na Youtubie jako koneser i degustator delikatnie mówiąc niskiej jakości wyrobów alkoholowych (znajdziecie na kanale również jeden film z oceną piw regionalnych i rzemieślniczych). Testy Wiesława możecie oglądać na kanale Dawida Rycąbela, znanego pod pseudonimem Naffnaff, który jest pomysłodawcą całej serii filmów „Kopsnij Drina” i „Apropo Defacto”. Oglądając filmy z Wiesławem Wszywką, w zależności od podejścia do tego typu „rozrywki” można je w dwojaki sposób zinterpretować. Część osób dostrzega w nim zabawnego, sympatycznego i prostego starszego człowieka, który w żartobliwy sposób, używając śmiesznych powiedzonek opisuje podłej jakości trunki alkoholowe. Niektórzy jednak dostrzegą w Wiesławie osobę prymitywną, cierpiącą na chorobę alkoholową i wykorzystywaną przez jakiegoś youtubera w celach zarobkowych. Po pierwszych zapowiedziach browaru Brodacz, że ukaże się piwo we współpracy z Wiesławę Wszywką w internecie zawrzało. Piwni blogerzy i ludzie związani z rynkiem polskich piw rzemieślniczych publikowali w bardzo ostrym tonie opinie i artykuły potępiające postępowanie Tomasza Brzostowskiego. Zarzucano głównie, że Duży Volt kompletnie nie pasuje do wizerunku polskiej sceny piwowarstwa rzemieślniczego, że będzie kojarzony jako piwo do „nawalenia się”, że chętnie będą po niego sięgać osoby poniżej 18 roku życia, że wykorzystuje się do promocji alkoholika itd. Na końcu pojawiały się na ogół wezwania do bojkotowania produktu i nie zamieszczania recenzji na blogach.

Ocenę, czy taka promocja jest dopuszczalna i czy jest sprytnym zabiegiem marketingowym, pozostawiamy Wam. To właśnie Wy możecie zdecydować kupując w sklepach bądź zamawiając w lokalach Dużego Volta, czy browar Brodacz podąża w dobrym kierunku czy zmierza w ślepy zaułek.

Zapraszamy do recenzji.

Duży Volt Polish Double IPA

Skład:

Słody – Pale Ale, Pilzneński, Pszeniczny, Wiedeński

Chmiele – Iunga, Marynka, Oktavia, Sybilla, Puławski

Drożdże – US-05

Ekstrakt – 19 Blg

Alkohol – 9%

IBU – 85

Źródło: https://www.facebook.com/browarbrodacz/?fref=ts

Obraz: https://www.facebook.com/browarbrodacz/?fref=ts

Artur Molenda

About Artur Molenda

Jestem założycielem serwisu polskicraft.pl, piwowarem domowym i członkiem PSPD. Pisuję głównie newsy i felietony, od czasu do czasu piwne recenzje. Jestem wielkim fanem najlepszych na świecie polskich piw rzemieślniczych. Moja pasja to muzyka (rock,metal) i sport.

8 thoughts on “Duży Volt Polish Double IPA – Browar Brodacz

      1. Duży Volt akurat dla mnie jest zaskoczeniem, bo to dobre piwo, ale po Masochiście też byłem rozczarowany mocno 😉 Według mnie Brodacz w takich wypadkach nie musi się podpierać osobowościami internetowymi, bo piwo się broni samo. Ale cóż – to ich wybór, nic mi do tego.

  1. Cześć!

    Myślę, że warto powiedzieć o kilku faktach, które nie zostały ujęte w artykule.
    1. Wiesław oprócz tego, że testował trunki z niskiej póki cenowej, to próbował też piw regionalnych i rzemieślniczych, który też spotkał się z ciepłym przyjęciem internautów
    link do filmu – https://www.youtube.com/watch?v=6r2VqbsT3vI
    2. Nigdy nie kierowaliśmy komunikacji bezpośrednio do osób niepełnoletnich, a przed każdą współpracą dokładnie sprawdzamy wiek osób oglądających oraz fanów na FB. YouTube w swoich statystykach pisze: „Liczba widzów w wieku od 18 do 34 lat i od 18 do 49 lat, którzy oglądają YouTube(…) jest większa niż w przypadku jakiejkolwiek telewizji kablowej w Stanach Zjednoczonych.”. To oznacza, że reklamując się na YT trafiamy do większej liczby osób pełnoletnich niż reklamy piwa w tradycyjnej TV czy na billboardach. Statystyki na naszym fanpage(dostępny tylko +18) jasno pokazują jaka grupa osób jest najliczniejsza(25-34).

    Przy okazji pytanie(retoryczne) – jaką twarz ma polska scena piw rzemieśłniczych?

    Ps. Ciekawy blog.

    Pozdrawiam 🙂

    1. Dzięki Tomek za miłe słowa.
      Jeżeli chodzi o Twoje uwagi, punkt pierwszy poprawię delikatnie tekst. Punkt drugi, tutaj pełna zgoda. Podobnie sytuacja wygląda z browarami, które współpracują z zespołami muzycznymi. Również można postawić zarzut, że danej kapeli słuchają osoby niepełnoletnie.
      Jeżeli chodzi o naszą stronę polskicraft.pl, jak wiesz staramy się promować wszystkie polskie browary rzemieślnicze bez żadnych wyjątków. Sprawa stała się na tyle głośna, że w tekście musiałem wspomnieć, że pojawiły się takie zarzuty ze strony blogerów. Czy one są zasadne to zupełnie inna kwestia. Formuła prezentacji piw jest taka, że bezpośrednio we wpisie nie komentujemy poczynań browarów jak i opinii blogerów.
      Pozdrawiam:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *